Hauh ja Vouh vaan kaikille!

En mä ole teitä unohtanut - en missään tapauksessa, tyyppi joka kirjoittelee mun puolesta on vaan laiskistunut! Tai se väittää, että sillä on hirmusen kova kiire ja koko ajan? Ei muka kerkee päivittää mun blogia päivittäin! HÖH ja PAH!

Mut mä olen surukseni saanut taas vihiä, että useissa eri paikoissa liikkuu kaikenmaailmaan pösilöjä yksilöitä, jotka nakkelevat kaduille ja ojan varsille herkkupaloja höystettynä rotanmyrkyllä ja/tai ongenkoukuilla! :/ :/ :II :II Hei HALOO PAHVIT! Onko oikeesti mitään järkee päässänne? Ei me koirulit teille tehdä mitään pahaa ja useinmiten on hihnanpäässäkin sen verran vastuullinen tyyppi, joka vastaa niin omasta kuin meidänkin käyttäymisestä julkisilla paikoilla... Sinä, joka harrastat tätä jokseenkin arvelluttavaa sairasta leikkiäsi, oletko koskaan ajatellut mitä pahimmoilteen minulle, sielunveljilleni ja/tai -siskoilleni voi tapahtua napostellessamme namuylläriäsi? Oletko miettinyt ihan loppuun asti miltä mahtaa niistä tyypeistä tuntua, joiden paras kaveri menehtyy kivuliaasti? Oletko ajatellut mahdollisesti käänteisesti, jos joku syöttäisi sulle samanmoisen ylläripylläri -namun????? Jos vielä et ole miettinyt, alahan pikaisesti miettimään!

Mulle ei oikeestaan kuulu mitään kovin ihmeellistä. Olen ollut omasta mielestäni ihan terveenä ja kunnossa ja aina menossa ja vedossa :P Rakastaan niin meidän pitkiä kävelylenkkejä ja jos vaan pääseen sukeltelemaan lumihankeen, AI ETTÄ! Mun ei oo onneksi tarvinnut olla yksinkään, kun tyypit melko lailla kotosalla iltaisin :) Tänään taitavat mut jättää jokskuks aikaa. Enkä mä edelleenkään ole tottunut siihen, että toi toinen tyyppi tulee päivisin syömään kotio ja herättää mut päikkäreiltä? Ja sitten mennään karvat sojossa pissille :D

Hei, ja mä sain uusia raksuja mun ruokavaliooni. Ennen en oikein tykännyt noista kovista ruskeista papanoista, mutta nyt nää uudet pienenpienet pallerot maistuu ihan sigahyviltä! :-q Olikohan nimeltään Fresh Farm ja Wild Formula, mutta Murren murkinasta kuitenkin! Me ei muuten saada sitten mitään markkinointitukea miltään-keltään blogissa mainituilta kaupallisilta tai muilta yleishyödyllisiltä tahoilta, vaan jaamme tietoa puhtaasta ilostamme - hyväksi haukutuista tuotteista ja/tai asioista.

#turrella_on_asiaa#

2016-02-05%2009.47.05.jpg

Tiesittekste muuten mitkä ovat maailman 14 vanhinta koirarotua? No, nyt tiiätte. Kuono.fi verkkosivustolta löytyi tälläistä infoo:

Koira kesyyntyi sudesta noin 15 000 vuotta sitten, uusimpien geneettisten tutkimusten mukaan mahdollisesti jopa 19 000- 32 000 vuotta sitten. Mutta mikä oli ensimmäinen tunnettu, varsinainen koirarotu?

Useimmat nykyiset koirarodut ovat syntyneet moninkertaisten roturisteymien tuloksena, ja siksi vanhimman alkuperäisen rodun selvittäminen on hankalaa.

Geneettiseltä perimältään vanhimmat, eli perimältään eniten susia muistuttavat, koirarodut on kuitenkin pystytty selvittämään, kerrotaan Science-lehdessä 2004 julkaistussa tutkimuksessa. Tutkimuksen mukaan 14 vanhinta, nykyään tunnetuista roduista, joita tutkimus luonnehtii ”ikivanhoiksi”, ovat:

1. saluki
2. akita
3. shar pei
4. afgaaninvinttikoira
5. alaskanmalamuutti
6. chow chow
7. lhasa apso
8. kiinanpalatsikoira
9. samojedi
10. shih tzu
11. siperianhusky
12. tiibetinterrieri
13. basenji
14. shiba inu

Ihan hassuja rotuja, jos multa kysytään! No, mutta näin se vaan on.

Hei, OIKEIN HYVÄÄ JA RENTOUTTAVAA VIIKONLOPPUA IHAN KAIKILLE! I'll be back :P