Pöheetä Perjantaita kaikille!

Aikamoinen keli tuolla ulkona? Sataa vettä... helmikuussa - hiihtolomien alla - tuntuu kuin neuloja tiputtelis! ~~:( Ja kylläpä on kadut liukkaita missä lumi liiskantunut lujaan. Meikäpoika ulkoili kuin kissa liukkaalla jäällä :o). Tänään aamusta vielä sattui kanipaisti ihan mun kuonon äärelle jolkottelemaan... :9 :-q Arvaatkaas kuinka kävi, kun läksin sitä mukamas jallittamaan.... Noh, karkuunhan se pääsi :P

Mä en vaan voi nyt käsittää. En millän voi ymmärtää. Miksi tuo toinen tyyppi tulee keskellä päivää - kesken mun kauneusunieni - aina ihaniempien unieni aikaan JA SE HITTOLAINEN HERÄTTÄÄ MUT! I) I) Mulla menee ihan tovi ennex mä tajuun, etten nää unta vaan että se oikeesti pöhisee siinä mun ympärillä. EEEEEN millään jaksaisi nousta ja ulos lähteä. Meillä on taas mennyt muutamana yönä aika ulkona juoksuun, kun mulle iskee HIRRVVEE hätä. :6 O:) Vatta on jotenki kovin usein ihan kuralla? Enkä mä käsitä mistä johtuen? En oo syönytkään mitään kummallista, paitsi ulkona lunta. Sekö sen aineenvaihdunnan on sekoittanut! Tietysti!

#uni_kuvia#

Unikuvia.jpg

Mut tänään lounastauolla. Kun lähettiin tyypin kaa ulos, siinä meidän kulmilla oli yks täti neljän pienen tyypin kaa. Niin ne kaikki halusi silitellä ja taputella mua <3 Ja ne kaikki tuli maahan mun tasolle. Vähänkö oli ihanaa olla siinä paijattavana O:) O:) Se täti kertoi; nähneensä meidät useena päivänä juurikin lounastauolla, kun ollaan painettu mennä siinä... ja että kuinka iloiselta kaverilta mä näytänkään mennessäni... Miten ihanan isot tassut mulla onkaan... Kuinka niiden perheessä on kaks kultsua, joista toinen kuulemma näyttää naamasta ihan meitsiltä... Ne ei olis millään tohtineet päästää mua jatkaa matkaani <3

Olettekos tästä tiedetutkimuksesta kuulleet? Kyllä koiruudet ne vaan on FIKSUJA!

Tuore brittitutkimus testasi bordecollieiden älykkyyttä ihmisten älykkyysosamäärätestiä vastaavalla kokeella. Alle tunnin kestäneessä testissä tutkittiin muun muassa, millä lailla ja miten nopeasti koirat selvisivät erilaisista ongelmanratkaisutilanteista, muun muassa ruoan etsinnästä ja ihmisen eleiden tulkinnasta.

Tulokset vastasivat älykkyysosamäärätestien havaintoja: yhdellä testin osa-alueella menestyneet haukut olivat usein oivaltavia toisissakin pulmissa. Tämä kielii siitä, että koirien yleinen älykkyys toimii samaan tapaan kuin ihmisillä. Tieteilijät ovatkin innoissaan, sillä koirien älykkyyden kautta voidaan analysoida esimerkiksi ihmisten dementian mekanismeja. Lisäksi voidaan tutkia terveyden suhdetta sellaiseen älykkyyteen, johon ei liity sosiaalista asemaa, päihteiden käyttöä tai ammattieroja – koirillahan ei moisia kulttuurisia rakennelmia ja toimintamalleja havaita. Kaikki testatut 68 bordercollieta olivat palvelukoiria ja siten kotoisin samankaltaisista koulutusolosuhteista.

Tutkimuksen tekijöiden hersyvä lisähuomio oli, että koirat ovat yleisesti ottaen oivallisia tutkimuskohteita, sillä he ottivat innokkasti osaa erilaisiin tehtäviin ja näyttivät silminnähden nauttivan olostaan tutkimuksen aikana.

Lähde: sciencedaily.com

Näissä tunnelmissa - mietteissä - Oikein hyvää alkavaa viikonvaihdetta kaikille!